donderdag 23 juli 2015

Eten


In dit bericht zal ik alles over het Filipijnse eten dat ik ontdek opschrijven en bijwerken als ik nieuwe vind, dus check dit bericht regelmatig! Bovendien eten ze hier echt veel en vaak. Om 17h00, als je thuiskomt van school, noedelsoep en daarna nog avondeten. En dan nog een dessert...
  • Rijst: natuurlijk moet ik met dit mijn opsomming starten. Tot driemaal daags eten ze het hier, soms zelfs meer dan drie keer. Tot nu toe probeer ik het ook, maar ik eet het slechts tweemaal per dag.
  • Balot: een typisch Filipijns gerecht:een ei met een embryo erin. Het klinkt verschrikkelijk slecht en zo ziet het er ook uit, maar eigenlijk zit er niet zoveel smaak in.
  • Chao long: de Vietnamees. Een soort van noedelsoep samen met een mini versie van een belegd stokbrood.
  • Fastfood: Filipino's zijn dol op fastfood. Hier in Puerto Princesa (een stad die kleiner is dan Gent), heb ja al 4 Jollibee's, 1 McDonald's en dan ook nog verschillende Shakey's (pizza), Chowking (Chinees eten)... 
  • Macaroni: Filipino's maken hiervan hun eigen versie. In plaats kaas- en ham saus, maken ze een saus van hotdog, corned beef en melk. Het is lekker, maar ik verkies toch nog altijd de Italiaanse versie. 
  • Lechon: het Filipijnse nationale gerecht. Een soort van gebraden varken.
  • Pannenkoeken: Ze zijn echter de helft kleiner dan ik gewend ben, maar wel veel dikker. En ze vullen echt, twee of drie en je hebt al genoeg.
  • Arrozcaldo: een gerecht van rijst, kip en gember.
  • Tinola: een gerecht van kip, papaja en peperbladen.
arrozcaldo

Balot (het embryo)

Filipijnse garnalen

Filipijnse pannenkoek

  • Tinola
    Vis
    Filipijnse versie van macaroni

    het buffet, met vooral veel rijst
Lechon

Balot (nog het ei zelf)

3 opmerkingen:

  1. Rijst lijkt mij echt wel het lekkerst...
    Moesten ze nu die eiers eens elke dag roven (zoals wij doen), dan zal daar geen embryo inzitten...
    Als je eens foto's hebt van gans dat buffet en de rest, laat maar komen he.
    Groetjes uit Nieuwpoort

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja wat een raar ei moet dat zijn met bijna een kuiken .en anders hoe gaat het met je?? Gr.opa en oma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou gaan voor het dessert denk ik... Wat is dat dan meestal???

    BeantwoordenVerwijderen