vrijdag 24 juli 2015

vrijdag 24 juli

Vandaag was er geen les, maar onverwachts. Toen we allemaal op school waren (en natuurlijk nadat de ochtendceremonie was afgelopen), gingen we met z'n allen naar de kerk om daar de mis gaan te volgen. Op weg daarnaartoe moest iedereen van het 4e jaar zorgen voor iemand van de elemtary school (lagere school). En het meisje voor mij van de lagere school dat voor me liep bleef de hele weg zich omdraaien om naar mij te kijken, hoe fantastisch... Na twee uur was de mis eindelijk afgelopen en gingen we terug naar school. Helaas waren alle liedjes in het Tagalog, dus verstond ik daar niets van. En de helft van de mis was liedjes zingen... Terug op school was er dan een activiteit waarvan weer alle liedjes in Tagalog waren, weeral gewoon erbij zitten en niks doen. Om 12h00 was school dan afgelopen, totaal onverwacht, want normaal hebben we les tot 16h00. En aangezien ik nog geen gsm had gekocht, kon ik mijn broer ook niet verwittigen dat hij mij moest komen halen. Gelukkig hoorde ik op weg naar de kantine, toen ik mijn lunch ging halen, weeral 'Hi Rob'. Toen ik keek wie het was zag ik dat het een vriendin van Christian was, mijn gastbroer. Ik vroeg haar om een bericht te zenden naar Christian om hem te verwittigen dat hij mij vroeger moest komen halen. En aangezien het minstens 30min rijden is van ons huis naar de school (als er geen verkeer zou zijn, maar in Puerto Princesa is er altijd verkeer), wist ik dat ik nog een tijdje me zou moeten bezig houden. Gelukkig waren er nog klasgenoten van me op school die me in tussen tijd de school eens volledig lieten zien. Onderweg naar huis zijn we eerst nog gestopt voor om een gsm te kopen. Tot zover mijn dag...

1 opmerking:

  1. Hey Robbe, Leuk om je verhaal te lezen! Je wordt nog een echte reporter.
    Het zal terug wennen zijn als je hier terug iets minder aandacht krijgt....maar geniet er nu maar volop van.
    Nonkel Eddy vraagt of je nu echt diepgelovig zal worden dankzij al die missen (Oma zal heel content zijn)?
    Zijn alle Filipino's klein? Je steekt waarschijnlijk serieus uit op school.
    grtjs Nonkel Eddy en tante Mieke

    BeantwoordenVerwijderen